Tento původně pražský trolejbus jsme získali od soukromé osoby. Do Pardubic byl dovezen po vlastní ose na jaře 1998 s tím, že se v roce 2000 zúčastní oslav 50 let MHD v Pardubicích. Oprava se nakonec protáhla až do roku 2017. Číslo 136 je pouze fiktivní. Odpovídá jinému pardubickému trolejbusu téže výrobní série.
Trolejbusy typu 8Tr vyráběla Škoda (do roku 1959 ještě pod názvem Závody Vladimíra Iljiče Lenina) od poloviny 50. let. Ačkoli nešlo o více než o evoluci předchozích typů, staly se škody 8Tr do té doby nejrozšířenějším trolejbusem nejenom v Československu, ale i ve světě. Oproti vozům 6 Tr a 7 Tr, kterých vznikly dohromady zhruba dvě stovky, vyrobila Škoda během pěti let více než 700 trolejbusů 8Tr. Kromě československých měst šly také do Sovětského svazu, dalších východoevropských zemí a dokonce i do Číny.
V Československu šla nejpočetnější série do Prahy, kde do té doby neměly plzeňské trolejbusy příliš velké zastoupení a převažovaly vozy Tatra. Pětatřicetikusová série vozů 8Tr byla zároveň poslední dodávkou nových trolejbusů, která do Prahy šla. Po nákupu 8Tr v roce 1960 přišel postupný útlum trolejbusové dopravy ve městě, provoz zcela zanikl v roce 1972.
V Pardubicích naproti tomu byl v době, kdy přicházely nové vozy 8Tr, trolejbusový provoz ještě mladý a čtrnáct nových vozidel tehdy zvětšilo vozový park zhruba o polovinu. Trolejbusy přicházely postupně v letech 1957 až 1959. Již o tři roky později se ale pozvolna začal ujímat vlády typ Škoda 9Tr. Šlo o další evoluci škodováckého trolejbusu, ovšem až vozy 9Tr se staly skutečným bestsellerem, s počtem více než sedmi tisíc vyrobených kusů šlo o trolejbusovou obdobu neméně slavných tramvají T3.
Trolejbus je prezentován v provozním stavu typickém pro Pardubice. Barevná kombinace odpovídá stavu po dodání včetně bílého písmena "S" vpředu. Trolejbus evidenčního čísla 358 byl dodán bez pokladny pro průvodčí. Maximální obsaditelnost vozu je 100 osob.
Trolejbus Škoda 9Tr má celokovovou samonosnou karosérii. Celková hmotnost vozu je 8,9 t, výkon sériového trakčního motoru činí 115 kW (provozní napětí 600 V). Délka vozu je 11 m, šířka 2,5 m a výška se staženými sběrači 3,25 m. Vozidlo běžně dosahuje rychlosti až 65 km/h a dokáže zdolávat stoupání až 12 %. Rychlost jízdy je regulována stejnosměrným pulsním měničem. Trolejbus má třípedálové ovládání: jeden pedál jízdní a dva brzdové. Elektrodynamická brzda působí na zadní kola a používá se jako zpomalovací. Dvouokruhová brzda pneumatická (levý pedál) působí na všechna kola. Parkovací rohatková brzda se vzduchovým posilovačem působí na brzdové klíče zadních kol. Řízení je hydraulické, dveře jsou ovládány pneumaticky. Dalšími pomocnými zařízeními jsou kompresor s jímkami, baterie 24 V, elektrické topení, zářivkové osvětlení atd.
Odběr proudu zajišťují dva kovové tyčové sběrače s hlavicemi, ve kterých jako smykadla slouží uhlíkové vložky. Normální pracovní výška sběračů je v rozmezí 5,0 až 6,0 m. Minimální výška vedení v podjezdech může být 3,7 m.
V roce 2001 DPMP a.s. získal tři starší trolejbusy ze sousedního Hradce Králové nutné k zabezpečení zamýšleného provozu na sídliště Dubina. Jedním z nich je i trolejbus č. 311, u kterého byla provedena oprava elektroinstalace, interiéru a karosérie včetně obnovy laku do původního barevného provedení, což je kombinace barev, která díky reklamám a tzv. "rychlým pruhům" již dávno vymizela z pardubických ulic. Trolejbus pak byl převeden do parku historických vozidel, i když trolejbusy stejného typu budeme v našem městě - na rozdíl např. od Hradce Králové - potkávat v pravidelné službě jistě ještě řadu let.
Tento trolejbus sice v Pardubicích nikdy v pravidelném provozu nejezdil, ale díky nadšencům ze spolku PSHŽD je v Pardubicích již od roku 2003 provozován jako historický, V tom roce totiž trolejbusu v jeho domovském podniku ve Zlíně hrozilo sešrotování a tak byl za pomoci finanční sbírky zachráněn a převezen do Pardubic.
Další info o toomto voze a jeho akcích najdete na stránkách www.trolejbus.cz a www.pshzd.cz .
V době, kdy nebylo jisté zda bude zachován trolejbus 358 se skupina nadšenců sdružená ve spolku PSHŽD rozhodla zachránit jiný trolejbus typu 9Tr. Jednalo se vůz série 9TrHT26 číslo 353, který dojedil v pravidelném provozu v roce 1995. Trolejbus byl zrenovován a poprvé vyjel v roce 1998. Od té doby patří spolu s druhou "devítkou" neodmyslitelně k akcím historických vozidel v Pardubicích.
Další info o tomto voze a jeho akcích najdete na stránkách www.trolejbus.cz a www.pshzd.cz .
Autobus 28 typu Škoda 706 RTO MTZ byl rekonstruován ze dvou vozidel:
Po renovaci byl zařazen do provozu 1. 3. 2003. Původní autobus 28 jezdil v letech 1965-1981 a měl výrobní číslo 70060501.
Vlečné vozy se v Pardubicích v minulosti používaly jak za trolejbusy, tak za autobusy. Polské vleky Jelcz se pak používaly pouze za autobusy.
Historický vlek evidenčního čísla 5 je určen do soupravy s historickým autobusem Škoda 706 RTO a jeho rekonstrukce byla ukončena v létě roku 2014.
Více informací o historickém vlečném vozu najdete na této zvláštní stránce.
Jeden z prvních nízkopodlažních autobusů v Pardubicích byl dodán v roce 1998. V roce 2021 byl autobus přeřazen mezi historická vozidla a v roce 2023 mu byl vrácen vnější vzhled podle stavu z konce devadesátých let.