Odbavovací systém
Platební karta
S přechodem na nový odbavovací systém rozšířil dopravní podnik možnost odbavení cestujících bezkontaktní platební kartou VISA a Mastercard.
Platba bezkontaktní platební kartou poskytuje stejné tarifní výhody jako úhrada jízdného pomocí elektronické peněženky na Pardubické kartě.
více info zde.
IREDO karta
IREDO kartu je možné použít pro odbavení z elektronické peněženky a to jak pro zakoupení jízdního dokladu pro držitele karty, tak pro až dva spolucestující a 6 zavazadel.
Cestujícímu je účtováno jízdné stejně jako při odbavení z Pardubické karty, včetně všech výhod a slev.
více info zde.
In Karta ČD
In Kartu ČD je možné použít pro odbavení z elektronické peněženky a to jak pro zakoupení jízdního dokladu pro držitele karty, tak pro až dva spolucestující a 6 zavazadel.
Cestujícímu je účtováno jízdné stejně jako při odbavení z Pardubické karty, včetně všech výhod a slev.
více info zde.
ViPKA (Virtuální Pardubická karta)
Jezdíte na časovou jízdenku a chcete ji mít v mobilu?
Máme pro Vás řešení – Virtuální Pardubickou kartu (ViPKU).
ViPKA je mobilní aplikace, která slouží jako úložiště časové jízdenky.
více info zde.
Varianty karty
- Personalizovaná karta
- Nákup časových nepřenosných jízdenek (žákovské, občanské, občanské zlevněné apod.)
- Odbavení z elektronické peněženky (včetně slevy na jízdném do 3 zastávkových úseků a slevy při přestupu dle tarifních podmínek)
- Dobíjení prostřednictvím e-shopu. Více info zde.
- Nepersonalizovaná karta
- Nepersonalizovanou kartu si můžete pořídit bez vyplnění „Žádosti o vydání Pardubické karty“.
- Stejně jako u personalizované karty ji můžete využívat bez omezení funkcí jako elektronickou peněženku nebo pro vybrané druhy přenosných časových jízdenek. Cena a více info zde.
Pořízení karty
Novou Pardubickou kartu si lze pořídit dvěma způsoby:
- Přes e-shop DPMP a.s.
- Na pobočkách zákaznických center DPMP a.s.
Spárování karty vydané na základě papírové žádosti s e-shopovým účtem
Pokud bylo o Pardubickou kartu požádáno prostřednictvím e-shopu, lze Pardubickou kartu na e-shopu automaticky dobíjet a sledovat historii transakcí z e-peněženky.
Pokud bylo o Pardubickou kartu požádáno papírovou žádostí, lze Pardubickou kartu k e-shopové registraci přiřadit. Přiřazení karty je možné po přihlášení do e-shopu a zvolení možnosti „Registrace vlastní Pardubické karty“. Pokud byl v žádosti o vydání Pardubické karty vyplněn virtuální účet pod totožným e-mailem, se kterým je cestující aktuálně přihlášen, stačí pro registraci karty zadat její číslo (na kartě pod čárovým kódem). V případě, že virtuální účet vyplněn nebyl nebo je jiný, je nutné zadat i číslo žádosti (najdete na kopii papírové žádosti, kterou jste obdrželi při podání žádosti na předprodeji nebo volejte infolinku 466 899 899).
Dobíjení časových kupónů
Pardubickou kartu lze dobíjet
- na přepážkách DPMP.
- nebo prostřednictvím e-shopu.
Jak se správě odbavit ve vozidle
Spárování karty dítěte mladšího 15 let s e-shopovým účtem zákonného zástupce
- Vytvořte si účet na eshopu.
- Po přihlášení zvolte položku „Registrace Pardubické karty“
- Zadejte číslo karty (na kartě pod čárovým kódem) a číslo žádosti (najdete na kopii papírové žádosti, kterou jste obdrželi při podání žádosti na předprodeji nebo volejte infolinku 466 899 899).
- Pokud bylo o Pardubickou kartu dítěte požádáno prostřednictvím e-shopu, lze Pardubickou kartu na e-shopu automaticky dobíjet a sledovat historii transakcí z e-peněženky.
- Pokud bylo o Pardubickou kartu dítěte požádáno papírovou žádostí, lze Pardubickou kartu dítěte k e-shopové registraci přiřadit (je nutné, aby byl majitel účtu shodný se zákonným zástupcem uvedeným v žádosti o vydání Pardubické karty). Přiřazení karty je možné po přihlášení do e-shopu po zvolení možností v menu „Přiřazené karty“ – přiřazení karty dítěte mladšího 15 let. Následně je nutné zadání čísla karty (na kartě pod čárovým kódem) a čísla žádosti (najdete na kopii papírové žádosti, kterou jste obdrželi při podání žádosti na předprodeji nebo volejte infolinku 466 899 899).
Dobíjení elektronické peněženky
Pardubickou kartu lze dobíjet
- na přepážkách DPMP.
- nebo prostřednictvím e-shopu.
Sledování historie transakcí
Je možné prostřednictvím e-shopu v záložce e-peněženka
Možnost spravovat karty svých blízkých
Na e-shopu je v menu volba správa mé karty – tlačítko předat kartu do správy.
Následuje zadání e-mailu e-shopové registrace, která bude moci spravovat Vaši Pardubickou kartu (správu je možné udělit až 2 dalším e-shopovým registracím).
Po zadání e-shopové registrace je budoucímu správci na e-mail odeslána žádost, kde správu Vaší Pardubické karty potvrdí.
Následně má možnost Vaši Pardubickou kartu dobíjet online a kontrolovat odbavení z e-peněženky na Vaší Pardubické kartě (v menu volba „Spravované karty“).
Správu je možné kdykoli zrušit a to jak z e-shopové registrace správce, tak z e-shopové
Karta neumožňuje záporný zůstatek
Nová Pardubická karta již neumožňuje záporný zůstatek v elektronické peněžence, jak tomu bylo s původní Pardubickou kartou.
Důvodem je akceptace karet jiných dopravců, jako je IREDO karta a In Karta, které fungují ve stejném režimu jako nová Pardubická karta.
Pro odbavení tedy potřebujete v elektronické peněžence zůstatek ve výši maximálního jízdného v okamžiku označení nástupu.
Informace o Vaší Pardubické kartě
Kompletní informace o Vaší kartě (platnost, nastavené slevy na jízdném, zůstatek v e-peněžence, aktivní časové jízdenky) naleznete na e-shopu DPMP a.s.
Jak mohu získat peníze z elektronické peněženky na původní Pardubické kartě
Zůstatek máte možnost převést na novou Pardubickou kartu
na eshop.dpmp.cz nebo na našich přepážkách.
Pokud novou Pardubickou kartu nevlastníte, je možné
vyplatit zůstatek v hotovosti na přepážkách DPMP a.s.
po předložení původní Pardubické karty nebo občanského průkazu.
V případě dotazů volejte naši infolinku
466 899 899
Jaké platební karty mohu použít k odbavení
Odbavení funguje s běžnými kartami Mastercard (včetně Maestro karet) i VISA.
Je možné použít jak kreditní, tak i debetní karty.
Odbavení zároveň funguje s kartami nahranými do mobilních telefonů do aplikací GooglePay a ApplePay.
Příčiny neúspěšného odbavení platební kartou
Historie jízd
Pro tyto účely byla vytvořena speciální stránka - Historie jízd, kde naleznete všechny transakce provedené vaší platební kartou.
K tomu je nutné mít vygenerovaný kód, který najdete ve Vašem bankovním výpisu nebo elektronickém bankovnictví (6 místný, kombinace velkých a malých písmen a čísel)
Reklamace stržení jízdného
- Nejdříve doporučujeme zkontrolovat historii jízd, jelikož je možné, že v jedné transakci je kumulováno i více odbavení za více dní viz info historie jízd
- Reklamaci je možné podat přes Dotazy a reklamace.
- V reklamaci nezapomeňte uvést kód, který najdete ve Vašem bankovním výpisu nebo elektronickém bankovnictví (6 místný, kombinace velkých a malých písmen a čísel)
Jak probíhá revizorská kontrola při použití platební karty
Platební karta je přiložena k revizorské čtečce, kde je zobrazeno aktuální zakoupené jízdné.
Revizorská čtečka pracuje pouze v režimu kontroly.
Jak probíhá revizorská kontrola při použití ViPKY?
- Načtením QR kódu z displeje Vašeho mobilního telefonu.
- Přiložením mobilního telefonu k revizorské čtečce (pouze Android). Je nutné mít aktivované NFC.
Jak probíhá revizorská kontrola nové Pardubické karty
Nic se nemění, Pardubická karta je přiložena k revizorské čtečce, kde je zobrazeno aktuální zakoupené jízdné.
Pořízení karty pro dětí mladší 15 let
- Prostřednictvím přepážky viz Personalizovaná karta na pobočce.
- Prostřednictvím e-shopu po přihlášení volba v menu „Přiřazené karty“
- Prostřednictvím Vaší základní školy – informace získáte ve Vaší ZŠ (Pouze základní školy zřizované Magistrátem města Pardubic)